RSS

Ketika Cinta Bertasbih

Bismilahirahmanirahim..

Filem ini baru je tengok semalam, (abgfiz download..) yaAllah, seronok sangat. Filem yang rasanya tak pernah saya lihat sehebat ini. Sebelum ini, saya pernah meminjam novel ni daripada ifa, baca dalam versi Indonesia. Hahaha.. kadang tu terbelit-belit nak membaca. Refer here


Semalam, saya menonton yang bahagian 1, filem yang menggarap kehidupan anak jati Indonesia yang belajar sambil bekerja menjual tempe dan bakso di Cairo hanya untuk menyara ibu dan adik-adik di Indonesia. Sangat menyentuh perasaan.


Filem ini pada saya mempunyai kelainan, sebabnya pelakon-pelakon filem ini bukan pelakon sebarangan- dipilih menerusi audisi ketika Cinta Bertasbih oleh Sutradara dan penulis novel ini. (sebenarnya, tak pandai nak terjemah ke Melayu. For more here


Pelakon-pelakon juga bukanla pelakon yang biasa, ada yang memang belajar agama, belajar pondok, jadi tak hairanlah, lidah berbahasa Arab di mesir memang lancar. Yang memakai tudung pon, sememangnya di luar memakai tudung. Watak anna althafunnisa dipegang oleh perempuan bertudung merah (kcb1) - seorang mahasiswa di Indonesia.






video





video



p/s: sedang menunggu KCB2..menyentuh perasaan.. tontonlah..tak rugi ;))

source: here video dan gambar

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 comments:

ibu emy efy eqy said...

nanti akak suruh suami akak downloadkan cite ni. nak tengok jugak...

LanaBulu said...

ambik masa utk d/load..
cari dvd lah kan..
ntah ada ke belum kat pasaran Malaysia kita nih?

yatie chomeyl said...

aaah dh tgk gak cite ni. x sbr tggu KCB2..bilo ntah nok tubik huhu

ainzoo said...

huhuh..beh nyo buleh tgok crito....huhuh...akak dale ute nih..igak klawar yo lah....huhuhu..skali duo kalo tubik dr ute, anta report ko spvisor& sambil2 baco blog ore..tok de nok updet blog sdghi

cahaya_srikandi said...

setelah sekian lama..akhirnya dapat juga izza tgk KCB.. best kan..mmg xrugi tgk... cite yg sederhana, tp sarat dengan msg..

NURUL IZZA said...

ibuemy efy eqy : sila2..hubby download kt ascrewwz kot.(sure ke ejaan ginih?)

LB: kt msia bukan ke dh tayang wayang hr tuh? tp xrugi menonton..menyentuh perassaaan.

YC: tpi key di indon tubik doh..msia xagi eh?

kakain: haih lama duk hutan,..bila mau keluar? ekeke.xpe..bila dijangka hbs masuk utan?

K.idah said...

akk tak sempat lagi nak baca novelnya dan menonton..adik ipar kata best..mesti tgk juga ni...hihi

NURUL IZZA said...

hafsah: br je tgk..best sgt!!

kakidah: bc buku lebih hayati berbndh filem tp best.iza bc versi indon ye..hehe kdga da yg xpaham..

Atif said...

boleh tahan crite ni..k.lat dah baca novelnye..syok..tgk muvee..lagi syok..tak sabar nk tgk kcb 2...huhu..sedih sayu..tgk azzam menangis time lulus exam..

Atif said...

boleh tahan crite ni..k.lat dah baca novelnye..syok..tgk muvee..lagi syok..tak sabar nk tgk kcb 2...huhu..sedih sayu..tgk azzam menangis time lulus exam..

ASRAMA SMK CHIKU 2 said...

eh..bukan KCB 2 dah ada kan....i tgk KCB 2 dulu...kol 2pg..sambil tgh menjaga Fateh.suka la tgk famili azzam....

ni tgh sibuk dok tgk KCB 1 ...KCB 1 cik abe xtau ltk mana....

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan