RSS

Ayah dan anak-anak

Bismillahirahmanirahim

Sebetulnya, abgfiz memang sangat jarang berada di rumah. Keluar pagi, baliknya malam (malam tu pukul 7/8 atau kadang-kadang pukul 9 kalau dia gi main badminton). Jadi sepanjang tu, hanya saya dan anak-anak jela duk rumah. Atau kadang-kadang saya bosan, saya bawa budak-budak keluar jalan. Saya pun sekali harung gi jogging. Maklumlah duk ternak lemak je, lemak pun banyak la berkumpul.

Tapi saya pun lebih suka abgfiz tak buat kerja kat rumah. Kalau dia duk rumah, anak-anak sibuk masuk bilik duk kacau ayah. Kerja bertimbun, yang memerlukan fokus.. susah kalau anak-anak kacau. Kalau tak kena angin, kena marah .. menangis saje. Free kena marah. Tula, sapa suruh kacau ayah lagi.

Alhamdulillah, permohonan extand abgfiz di luluskan oleh USM. Adui, jenuh nak minta extand ni, macam-macam kena buat. Itu lah dugaan. Kalau ikutkan sebenar, kami memang dah kena balik dah sebenarnya. Tapi disebabkan kelas yang banyak dan research tak siap lagi, kami terpaksa minta extand 6 bulan. Apa-apapun, semuanya alhamdulillah... Allah mudahkan semua walaupun penuh onak dan duri juga kena.




Inilah antara aktiviti Muizz yang buatkan saya pening kepala. Haish.. panjat memanjat. Bila jatuh menangis datang kat saya.

 Ini pulak Muizz sedang tido, yang sebetulnya dia tertidur. Kakak pula, buat-buat tidur satu selimut dengan Muizz. Sweet ^.^



Yang ni kelakar! Sebenarnya Iman duk minta saya pakai bekas puteh besar tu. Kononnya cowgirl. Tapi waktu tu saya tengah masak, duk paksa juga. Kebetulan ayah baru balik petang, ummi suruh je Iman pakaikan kt ayah. Dengan Muizz pun duk pakai sekali.


Jadila.... army, cowboy (?)




Kakak dan adik, sama-sama duk depan Tv. Tak tengok Tv pun, duk sembang dan main. Baju kurung tu baju raya tahun lepas atuk dan tokwan bagi. Sekarang ni saya dah tak boleh nak pilih baju untuk dia, dia pilih sendiri. Baju kurung tu seminggu 2 kali duk pakai nya. Lepas basuh, pakai lagi. Suka betul pakai baju kurung, Alhamdulillah...





Ummi jemurkan conforter yang tak kering, tapi ada pulak penghuni suka duk dalam ni. Katanya.. ' I like to sleep here.. Uuuihhh (muizz versi Iman), come back, come back!"


Bila Muizz duk tidur dalam ni, Kakak pun duk ikut sekali. 


 Ini dalam kereta, macam nilah gayanya duk US ni. semua wajib duk dalam carseat (anak-anak). Wajib buckle up. Kalau tak, kena saman. Banyak pulak tu kalau terkena. Tapi, saya rasa patut juga kerajaan Malaysia buat macam ni. Yela memang semua takdir Allah tapi kita boleh buat 'caution'. Jadi kalau orang US ni ada anak kecik lebih dari 3 orang, memang sah tak boleh pakai kereta, kena pakai van. Yang bagusnya, anak-anak saya akan diam je kalau duk dalam ni. Kalau berjalan jauh, saya pasangkan DVD khas dalam kereta tu. Biasanya semuanya akan tertidurla.. Saya ... dah bincang dengan abgfiz, memang akan pakai bila balik Malaysia nanti. Lagipun anak-anak memang dah biasa duk dalam carseat tu, jadi memang kena pakai. Walaupun Iman kecik, tapi bila tali pinggang tu tercabut, dia akan bising suruh saya buckle up kan.


 Kelakar! Sebelum keluar rumah, dia nak pakai tudung. Dah keluar saya terkejut dia pakaikan pada baby bear dia tu. Iman oh Iman...


 Main dengan adik. *_* Sweeet ~





Boss tengah tonton TV

Cak!


p.s: rindukan Muizz waktu dia tembam.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

yatie chomeyl said...

lain doh muko muizz bilo dh besar..napok mace muko Izza pulok

RULZA said...

anak anak saya dua2 duduk lam carseat..selalu org tanya kembar ke..
kereta saya kecil kalau pagi2 nak hantar ke taska atau balik kampung macam pindah rumah..mula2 tak perasan..tapi bila ada yang tegur.."nak pindah rumah ke?"..hihi

zietyrahman said...

comeynya..ade je akalnya nk buat main..

Ibu Iman said...

moga dipermudahkan Izzah disana;)

Nurul Izza said...

yatie chomeyl : oo eh?? gumbiraaaa... sebab ni festaim ado oghe oyak muko muizz supo oghe. hhehe

Rulza : ^^ kan? penuh tapi insyaAllah berbaloi tu ;)

ZietyRahman : banyak akal sgt.

Ibu Iman : insyaAllah... terima kasih tas doa =)

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan