RSS

Selagi tak tidur inilah dia..

Bismillahirahmanirahim

Hari ni saya rasa penat sangat, mana taknya tak duk diam. Ada je kerja saya kena buat. Rehat sekejap, dengar orang menangis, tengok-tengok sangkut badan di kerusi, sat pula nangis sangkut kaki di celah kerusi, sat lagi, tersepit tangan. Sat lagi, nangis sebab susah nak keluar. Tergelak saya melihat anak bujang saya. Agaknya macam nila mama menjaga kami 7 orang. Sudahla sorang-sorang macam-macam perangai.

Buka je lampu dapur, dibukanya pulak mesin pembersih pinggan mangkuk (dishwasher), dah nak tutup 'dishwasher', dibukanya pulak pintu oven, nak tutup pintu oven, tak pasal-pasal kena bersihkan lantai, sebba Muizz buka laci bawah sinki yang ada bakul sampah. Alahai cik Muizz... itulah dia, selagi dia tak pejam mata selagi itulah dia, ke sana ke sini. *tapi saya tak kurus-kurus* :p

 Waktu saya lipat kain, dicapainya stokin ayah, disarungnya stokin tu walaupun terbalik!

tak sah tak kacau kakak kalau kakak sedang baring. Ada je kerja dia nak buat. Bila marah, dibuat muka kesian. Terus tak jadi nak marah!


 'Hero hati' dan permata hati saya. ^_*


 Gambar atas : Sedang membaca bersama kakak.
Gambar bawah : Kakak duka tas kerusi tu, dia pun datang duk sebelah. Iman cakap.. 'we're best fren forever'..



Ini kat rumah Roz, tak duduk lama saya di kerusi. Sat naik tangga, sat naik meja, sat tengok cermin. Gambar belah kanan bawah : jumpa penyapu duk menyapu seluruh rumah. Tak kira orang ramai ke tak! Mulut tak keluar suara tapi tangan kaki, buat kerja.

p.s : Tengok Muizz terus rasa nak gigit, geram!



Saya sedang menonton drama ni  : Time Slip : Dr Jin. Berkisahkan seorang doktor pakar neuro tiba-tiba terjatuh dan berada di zaman Jeseon. Tiba-tiba syaa teringin nak jatuh ke zaman kesultanan melayu melaka. Paling teringin, ke zaman Rasulullah dan para khalifah. MElihat sendiri bagaimana manusia pada zaman lalu......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

yatie chomeyl said...

meme jago hero maso kecik ni menguji kesabaran ore kato compared to gegirl.tp bilo besar, jago gegirl pulok payoh hehe. keismpulannya beruntunglah buleh raso jago boy n girl :D

~kamilah~ said...

muizz makin besar makin comeyy..geramm..:-))

nEuR0 shEwAzni said...

NEURO !!! yayyy

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan