RSS

Penat~

Bismillahirahmanirahim


Curi masa sekejap update blog sementara Iman sedang enak dibuai mimpi. Sat je dia tidur tu, jadi saya cepat-cepat update. Sabtu lepas kami ramai-ramai berpicnic di Holmes Lake, sebenarnya lebih kepada meraikan Muzammil yang akan eh..telah berangkat pulang ke Malaysia semalam.


Honestly, saya betul-betul malas nak picnic ni.. bukan malas apa, malas masak, malas segala-galanya. Minggu lepas saya membantu student undergrad buat nasi lemak untuk 100++ orang!. Sangat memenatkan, tambah pula kandungan dah besar, memang penat! Jamuan ini untuk meraikan hari raya + chap goh mei (ye ke ni eh??)- anjuran persatuan NUMSA (Nebraska University Malaysia Student Assosiation, yeke ni? hantam sajala..). Budak-budak cina tu request nasi lemak. Student undergard yang mana AJK NUMSA ni minta saya guidekan untuk bikin nasi ni. Ehh.. saya yang tawarkan diri sebenarnya, dok kesian kat budak-budak ni. Yela, ada kelas, assignment lagi, kuiz dan exam lagi.


Di waktu majlis..









Jamuan buat pada Jumaat malam, hari Rabu kami bertungkus lumus potong ayam, Khamis buat sambal, potong timun, rebus telur, Jumaat pula pulun masak nasi lemak dan goreng ayam. Memang angka 100++ tu nampak sikit tapi kalau dah 3 orang duk masak seguni beras, 120 ketul ayam, tak ke penat? Sakit tulang pinggul dan pinggang saya. Nasib baik ada juga orang nak tengokkan Iman. Tu pon kadang-kadang si Iman buat hal juga. Hari Jumaat tu, boleh pula dia celup nasi lemak yang baru letak dalam rice cooker! Gerammm betul.. Itu nasib baik nasi baru letak, ada juga disentuh periuk yang panas. Melalak la lepas tu.. Sabar jela..

Malam tu, kami sengaja ke majlis tu selepas solat maghrib, sampai kat sana.. makanan semua licin!!! Ayam halal pon diterkam juga, saya sempat makan nasi kosong + ayam goreng + telur. Tapikan, bila kita yang memasak selera pun terbantut nak makan apa yang kita masak, kan? Jadi, tak kisahla makan ke tak.. yang penting kerja dah siap. Hehehe..


Berbalik ke Holmes Lake tadi, bila saya duk mengadu sakit badan kt abgfiz, abgfiz suruh marinated ayam je. Tak payah masak, senang kerja. Sebelum ni, saya akan goreng bihun atau buat dessert. Alhamdulillah, walaupun masakan saya tak ada selain ayam bakar, makanan sangat banyak. Semua rajin masak dan bawa makanan, walaupun bujang teruna! Kagum betul.. Kak Nadiah paling rajin, banyak betul dia bawa makanan, cheesecake lagi, apa lagi, semua ada. Hebat!!




Antara aktiviti yang berlangsung selain BBQ dan makan-makan, acara bola tampar turut masuk dalam tentatif program (macam karangan sekolah je..). Bola tampar tu geng lelaki je main, tak kuasa kami perempuan duk melompat-lompat. Tambah pula cuaca sangat sejuk. Ehhh, cuaca panas tapi angin dia..menusuk tulang sumsum tau. Sejuk sangat.

Iman pula, kerja dia berlari dan berjalan je. Tak larat betul saya nak ikut dia. Bila perut dah memboyot, kemalasan pun melanda la juga. Nasib baik ramai adik-adik undergrad sudi mengawasi Iman walaupun kadang-kadang mereka pun tak larat!

Alhamdulillah, kami selesai semua makan, main dan pulang pada jam 645 ptg.. tu pun duk kalut-kalut sebab nak kejar solat asar!

Kesimpulannya, minggu lepas adalah minggu yang sangat memenatkan saya!





Iman sedang berjalan dan kena bungkus. Dah biru bibir dan tangan ketar-ketar pun masih nak berlari lagi. Sabar jela..


Saya antara orang paling lama mengadap makanan. Ehe.. makan untuk dua orang maaa + suap Iman lagi (alasan semata-mata.ekeke)...



Main bola tampar





Sessi kemas mengemas pula. Masa ni Iman dengan ummi baru dia, Kak Nadiah. Ehehe...



Kami beramai-ramai..



p.s: nak solat zohor pula.. nanti ada masa saya balas komen dan update lagi okeh??
p.s: gambar 4 dari bawah: kredit untuk Amel.Terima kasih banyak-banyak..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

yatie chomeyl said...

x besar pong perot :p

yatie chomeyl said...

errr maksud ore, x napok besar pong lg perut..napok izza slim supo sekalo jah hehe

NURUL IZZA said...

YC: lucu ohh dge komen yatie..pahni boyah la kot.hahaha

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan