RSS

Iman turn 16 month old~

Bismillahirahmanirahim



Pejam celik, pejam celik dah besar dah Iman~~ Aigoooo... bila nampak dia makin besar, terasa pula diri makin tueeee.. (sila tekankan perkataan tuEEEEEE). Walaupun hakikat sebenar, bukanla bangka pun tua nya tapi begitula rasa, cepatnya masa berlalu (happa aku meghepek-ghepek ni..???). Rasanya baru je lepas bersalinkan Iman, baru je lepas pantang..



Esok dah masuk tahun baru Hijrah, bulan depan dah masuk tahun baru masihi. Eeeehh, cepat benar masa berlalu. Duk fikir-fikir balik, apa yang aku dah buat tahun ni eh?? Ada improve amal ke? atau makin turun? atau.. atau... atau... Banyaknya atau! Azam tahun ni dah tercapai ke belum? ehhhh... azam tahun ni apa eh?? tahun depan lak, apa nak di azam kan??? Aigoooo~~~ *sigh*



Iman pun dah makin besar, balik nanti dah nak masuk sekolah. Semakin besar, makin banyak pula akal dia. Kadang-kadang kita tak terfikir pun dia akan buat sesuatu tu.. *agaknya saya macam ni la dulu kot* eheeee...



Skill panjat memanjat tu dah biasa dah sekarang. Yang tak tahannya, dia suka sangat panjat meja, meja makan dan meja study abgfiz. Meja study tu kalau dipanjatnya, habis segala pen dan buku dicampak nya. Kadang tu menjerit abgfiz, sebab dicontengnya monitor ni. Kata nurse, Iman seorang yang smart.. sebab di fikirannya banyak benda dia nak tahu. Alhamdulillah.. dan amiiiiiiiin.. cuma kadang-kadang saya memang tak larat, tak larat nak kejar mengejar dengan dia. Huhuuuuuu...







Dah nak masuk 16 bulan ni, banyak pula cakap dia. Tapi satu patah pun saya tak faham . Ekekekeke... kelakar.. kadang-kadang sebelum dia lelapkan mata, dia mesti dok berceramah, tangan tu sampai angkat-angkat. Tapi satu patah pun saya tak tahu. Nak kata bahsa korea, tak pula.. Ehee.. yang pastinya, Iman memang membuatkan saya terhibur dengan celoteh dan keletah dia!






Pandai pula dicari raket tenis abgfiz, sengaja abgfiz sorokkan di belakang kerusi hijau tu. Tapi dia jumpa jugak!












Kerusi pula, dah kena ikat dek plastik supermarket. Bukan apa, tak tahan bila Iman asyik tarik dan panjat meja. Sekarang ni bukan nak panjat meja, nak main barang-barang yang diletak atas rak dapur tu. Kalau tak perasan, bahaya jadinya. Iman ni bukan nya tahu pun bahaya ke tidak ke...



Bila dah kena ikat tu, mengamuk-ngamuk Iman bila kerusi tu berat dan susah nak tarik. Menangis melalak, kami buat tak tahu je. Bising pun bising lah... lama-lama diam la dia tu. Saja nak cari perhatian.


Cuma satu je saya perasan, bila saya di bilik tidur.. Iman automatik akan tutup pintu dan duk celah ketiak saya je. Yang bagusnya, saya bolehla rehat dan tidur walaupun kadang-kadang tak lena sangat. tak apalah, sekurang-kurangnya saya tahu dia berada di tempat yang selamat...


************************


ni cite lain, pagi tadi saya buat ciskek tu. tiba-tiba terjumpa coklat puteh yang saya buat tulis atas befday kek Iman masa raya haghi tu ada lagi.. jadi dengan suka hatinya, saya parutkan ke dalam adunan ciskek ni. huahaha...




setelah diparut~~






yey, setelah dibakar.. rasanya? rasa ciskek la kot.kuikui...




p.s: tiba tiba mood berblogging datang serta merta.. sebenarnya Iman tido awal malam ni.kuikui...


p.s: Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah, semoga kita sama-sama pertingkatkan amal ibadah. amiiin............

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

yatie chomeyl said...

bakpo white chocolate kaler pink?

Muhammad Nur Luqman Hamdan said...

iman comelll!!
hehe, bertuah akak eh..;)

NURUL IZZA said...

yc: oo white coklat + buh kaler merah sbb kek befday iman hr tu, tulisan dia hok nila...

luqman: amiiin.=))))

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

sonot kan tengok anak membesar depan mata n lagi2 bila dah pandai macam2..cute je tengok si iman panjat kerusi..boleh tahan lasak gak yek

nEuR0 shEwAzni said...

MAMA tgk kebuasan Iman .
pastu MAMA komen :

"ja mase kecik gitulah . buah !"

teettt . itu komen ibu saudara anda ye kakja . agagaga .

aLyNnZ said...

izza alin ada pic danish yang sebiji cam muka iman..smlm alin chek hs mak alin n terjumpa pic tu terus teringat pd iman..hihi

NURUL IZZA said...

ummi aisyah : iman tu bukan 'boleh tahan lasak..' memang lasak pon...aigoo~~

wa: dok eh kakja xsupo iman...hakhak

alin: hehe kembar jauh rupanya danish ngn iman.eheee

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan