RSS

The Worst Winter in 40 years

BIsmillahirahmanirahim

Ada je cerita pasal winter dan salji nih. Bukan apa, nak kongsi dengan pembaca di Malaysia terutama keluarga dan rakan-rakan. Tahun ni musim sejuk antara yang terburuk dalam 40 tahun. Minggu lepas salji turun tapi biasa-biasa aja. Semalam ribut salji, sekolah terpaksa tutup jam 1 semalam. Salji yang dah ada tak cair-cair, matahari tak sempat nak panas, dah turun salji lain. Sejuknya, haih.. tak boleh nak cerita. Pakai sarung tangan pun masih sakit lagi tangan dek angin sejuk. Nasib baik hari tu, pindah ke sini. Kalau di rumah lama, dahla 2 tingkat, kalau pasang heater nak panaskan satu rumah memang dekat sejam. Dah tu bil gas dan letrik sangat mahal. Sekarang rumah kecik, bayar harga sewa rumah termasuk letrik, gas dan internet. (Nebraska air free)










Snowman pon dah ketot dah ditutup salji



p.s: gambar diambil semalam ketika salji turun mencurah memutihkan bumi.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 comments:

Ummu Ammar said...

Salam Izza..

Bumi dah tua agaknya..cuaca pun dah tak menentu..mcm banjir salji lak..agak2nya sampai lutut tak?

LanaBulu said...

Semoga bertambah ceria buat izza dan suami serta iman walaupun dalam kesejukan..
Payah juga noo..salji ni..kalau ayaq hujan tu bolehlah dia pi kelongkang atau kesungai..tak gitu..?
kena simpan makanan kering lebih lah lagu ni..

lina said...

Sejuknyaa tgk....

yatie chomeyl said...

lebat nyoo...hope takdop gapo2 yg buruk happen.

Bint Lazim said...

tu lah kak za. time nor g canada arituhhh sejuk sgt. tok tehe molek. kaki beku. pakai baju 6 lapis haha.

ainzoo said...

Dunia akhir zaman....................

aNiS tHe BumbleBee said...

sejuknye bijik mata akak tgk...tu baru tgk ye..kalo sentuh cane lah ye... (tiba2 teringat saat2 mencuci peti ais) hehee..

NURUL IZZA said...

UA: salam UA, bumi dah tua, nak kiamat pon ada jugak, benncana menjadi2 pon a jugak, dunia akhir zaman pon ya jugak. Lebih paras lutut kot.Kalau pendek mcm iza ni, lebih kot ;p

LB: payah mmgla, kalau ayq hujan, pi ke longkang, salji ni longkang pon beku ;p

Lina: memang shejuuuuk

YC: alhamdulillah takat ni ribut salji mai, oghe bui sign awal2.jadi gak bellum tu gi kkeda beli brg makanan la

bintlazin aka ciknor: eh nor g canada wat gapo? haih ghajin weh jjale.kato nok kelik doh deh.jakun x jjupo salji? haha

ainzoo: kakain, aah dunia akhir zaman, byk maksiat bykla bencana

kak anis: hahah sejuk kakoiiii. cuci peti sejuk ke? sejuk lg nih

b.O.n.d.a said...

isyk..takutnye..kat Opis ni yang ekOn je pun dah gigil2, apatah lagi kalO real salji..isyk..

er, bOleh tak snOw tu jadi ais kacang? kalO pakat makan sure cepat habis..hehehe..sOri, gurau jek :p

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan