RSS

Iman~

Bismillahirahmanirahim~


Hush.. penat sungguh hari ini, bukan penat buat kerja pun, tapi entahla.. rasa badan tak larat sangat. Mungkin puasa atau macam mana tak pasti. Iman pula hari ni, tak tahula kenapa asyik bebai je. Biasa Iman tidur jam 1130 pagi (bersama ummi) dan bangun jam 2 petang, tapi dia sambung balik tidur jam 5ptg bangunnya jam 630 macam tu. Jam 9-10 memang dia tidur sama dengan ummi.


Hari ini dia tak tidur sangat, kalau tidur pun, tak sampai sejam. Jam 3 lepas solat asar saya rasa mengantuk sangat, dah nak letak kepala tu, Iman pula bangun, dah tu duk korek-korek mata ummi, hidung ummi, dan gelak sorang-sorang. Sudahnya tak tidur ummi. Jam 5 ptg masak lauk untuk buka puasa. Lepas tu dia asyik menangis je. Dah nenenkan dia, tidur sekejap, ala tak sampai 5 minit pun.


Waktu saya solat isyak pula, ketika itu memang Iman ada atas katil, jauh dari dinding, pada rakaat kedua tu, saya dengar bunyi 'lkok' macam tu, seiring dengan tangisan dia. Ya Allah, dia terhantuk ke dinding rupanya. Entah bila dia golek-golekkan badannya pun saya tak perasan.(yela, dah saya tengah solat, mana nak tengok dia.) Terus saya dukung dia, tenangkan dia. Risau sungguh. LEpas tu boleh dia gelak-gelak lagi tengok saya, entah apa yang lucu ummi dia.


Sebenarnya, Iman memang mengantuk, tapi entah kenapa dia bebai sangat, nak orang sebelah dia. Tapi bila dia menangis, kesian tengok dia, tersentuh naluri keibuan. Baru tadi, dukung sekejap dah lena, tak sampai 2 minit pun. Memang sangat penat dan mengantuk la tu. Video ni diambil baru je tadi, saat Iman tengok ummi dan gelakkan ummi.





* video gelap sebab bilik pasang lampu tidur je, lampu yang malap dan kon romantik. Orang US tak pakai lampu piteh macam kita.. huhu~~



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 comments:

puan punyer said...

pipi labuh iman tu amat meruntun jiwa chomeii tgk dier gelak

Ummu Ammar said...

Tgk iman teingin la nak ada baby girl..doakan akak yer!

Faridrashidi.Com said...

Assalamualaikum,

Semoga sihat sejahtera, saya ingin mengajak anda membaca dan menyebarkan kebaikan. Silalah ke:

http://www.faridrashidi.com

yatie chomeyl said...

comey iman suko ko ummi dio eheh

Chik Na said...

sweetnya iman gelak ... teringin nak beranak kecil lagi

lina said...

alolo..comeynye...sampai meleleh2 air liur..

NURUL IZZA said...

puan punyer: pipi dia memang sedap juga kalau kena gigit

UA: iza dulu nak aank laki, sekali g scan pompuan..xpe2 laki ke pompuan ke anak juga.aminkan utk akak..

Faridrashidi.com : waalaikumussalam warah
insyaAllah saya akan k esana

YC: tuhla xhau bakpo suko sngak mmale

chik na: chik na..meh kita sama2 beranak kecil.ekekek

lina: tuhla kejenya suka main air liur.. :))

Rosnah binti Muhd Yusoff said...

haha..comienye iman...huhu..bile la nak merasa cubit iman ni, kekekeh

Rosnah binti Muhd Yusoff said...

haha..comienye iman...huhu..bile la nak merasa cubit iman ni, kekekeh

NURUL IZZA said...

ros: hehe nnt balik USm leh cubit puas2..ekekek

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan