RSS

Custard Raisin Bread Pudding


Roti, susu segar dah nak expired. Jadi inilah hasilnya. Main campak-mencampak dengan kismis, apricot kering, dan segala jenis bahan kek di dapur. Nak buat syrup puding tapi puding dah manis. Sedap di makan pada musim panas bersama aiskrim. Tapi, buat ni pada musim sejuk. So, layan..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

maryam izza said...

macam macam resepi yang direka ye chef izza wink!

za said...

kak eja: bukan reka..tapi main hentam.hentam sajalah labu..hihihi.sedap tak sedap belakang kira, jadi tak jadi pun belakang kira..janji masuk mulut.abgfiz xcerewet asalkan ok, on je..=)

maryam izza said...

hantam pun laku juga hehe sodap tuh

za said...

lakula..suami makan je..abgfiz mmg xcerewet..xsedappun dia belasah..wakaka

za said...

lupe nk cite..hahah..pg ni za buat roti canai..ni abgfiz pya arahan..buatb mlm..tapi bila pagi, letak dlm microwave..tapi keras..sbb sejuk..haha..suhu pg td -8..pttla keras..dan sejuk.tapi ms turun dapur pasang heater ok skitla.nk dicitekan..za xreti nk tebar..hahahlawakla.sbb kan jd tebal dan entah pape..mmg xjd..malu je..dh xpenah buat..tp sbb abgfiz nk makan.so buatla..tapikan rupa dia masya ALlah..buruk benor..tapi abgfiz ckp sedap..walaupun mmg sungguh xjd..hahha..abgfiz ni mmgla bak kata adik za, buta sebelah mata..yg buruk kt ok..hahhah..
tapikan suke je...sbb abgfiz mcm menghargai apa za masak walau xsedap..wakakak..suke2..alhamdulillah menjadi teman hidupoku

maryam izza said...

untung betul ye, hafiz pandai ambil hati awak lah mek za... sebenarnya kak ija tau rasanya mmg sedap, isteri msk mesti sedap za... rupa tak menjadi masalah yg penting boleh makan, lagipun apa yg ada itulah rezeki kita dan kita perlu menghargainya kan... untung lah mek za apa yg dimasak suma suaminya makan sampai licin... berkat berkat !!!

sarahaiman@iowa said...

hehe..betul tu!setuju dgn kak ija!hehe..
suamiku pun tak cerewet jugak..sume dibalunnye...cume kite sbg isteri kdg2 rase tak bestla bile msk bende yg same je kan..lbh2 lg bile dh jd full time house wife nih..kene buat yg extravaganza sket..btl tak izza?hahaha

tp series, this pudding looks soo yummyla..akk tak penah buat puding roti..senang ke?

za said...

kak jaja:lawakkan kita ni.suka ati main masak.haha sedap ke x belakang kira.ump puding roti..senang je.

1.roti sapu dgn mentege letak dlm dulang bakar

2. telur 2 biji + gula + tepung kastad yg telah dibancuh dgn susu + susu segar.kacau.then tuang je dlm bekas roti.hahah

tu resepi org mcm sy ni akak...kemalasan yg melampau.

tp alhamdulillahkan akak.dpt suami yg mmg xcerewet segala segi..alhamdulillah

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan