RSS

Iman & Makanan

Bismillahirahmanirahim..




Jumaat lepas ke People's Health Centre cucuk imunisasi Iman. Pagi tu sejuk suhu dalam -2. Memang terpaksa bungkuskan Iman. Tapi dia memang tak suka...melalak je. Dah keluar rumah baru diam.






Arghhh.. rimas!!



Iman sekarang dah nak main je.. kat rumah memang tak ada mainan. Petang tadi abgfiz ke Target belikan benda alah ni..playing gym kot namanya. Seronok tau..sebabnya.. sume warna pink.yeehaa.. warna kesukaan ku..ekeke. Tengokla Iman duk main dalam ni. Kalau kat Malaysia berapa ye?? Kat sini murah je.. Entah berapa. Hari tu tengok di TjMax dalam $20 je. Yang ni tak pasti pulak. Abgfiz pulak kalau beli barang jarang nak tengok harga.. main ambil dan bayar je.




Iman dengan mainan dia..

Ini pulak gambar makanan. Roti jala ni request abgfiz nk makan setelah makan kak nadiah punya roti jala. Sebenarnya acuan roti ni tak ada, tapi sebabkan nak makan sangat waktu mengandung dulu..usaha nih tebuk tin susu tu dengan golok (pisau besar tu..apeke nama eh?? )







Alhamdulillah jadila dari tak jadi. Tapi ada tebal dan ada nipis. Yang jenuh roti jala ni kan..tang nak menjala tula yang lama sikit. Jenuh jugak.. tapi berbaloila..sebab nak makan kan.





Hah ..yang ni cerita basi. entah bila lupa dah.. tapi sebelum deliver hari tu.. Kami ke Vietnamese store, ada pulak durian. Masa tu harga dalam $10 sebiji-nak habiskan stok. Apalagi abgfiz terus rembat. Nasib baik.. sebab apa tau.. durian ni tak berbau..ekeke..sebab hidung ni memang tak boleh bau durian.. Kalau bau..nak muntahla, peningla..Entah kenapa.. Tapi adik beradik perempuan kami memang tak makan durian pon. Nasibla ye..abgfiz ni mmg HANTU durian. Layan ajala eh..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

lina said...

dapat gak durian kat sana tu...
sronokla tu abg fiz...hehehe
hari tu ms musim durian kat cni dik nor sorg je tk mkn...rugi2.....=p

Nadiah Sidek said...

izza..lain kali kalu nk wat roti jala pinjam la akk punya acuan. diterbangkn khas oleh mak akk dr m'sia ;). tp ari tu sori la ye kuah karinya mcm tak brp syok sbb gatal2 letak serbuk kunyit dlm tu..konon2 nk buat kuah tu nmpk cantik & lain skit dpd kari biasa...bila dh masak nmpk mcm kuah lemak je :p

Nida said...

Ni kalau Pak Nep nampak gambar durian ni sure meleleh ler air liur dia..hehe.

Mak Su ni kureng sikit ngan durian.. tapi kalau rambutan memang ler hantunya

ainzoo said...

sdap tul nmpak roti jala tu..akak pun suke giler...dapat lak kari yang ada kentang yang byk, pergh...mak mertua lalu pun akak wat selamba...kikiki...tapi, bab durian tu, no komen ar..nak kata minat, xjugak..nak kata x minat, minat la jugak...tah la..biasa2 je..kalo ada makan, kalo xde durian, xde hal pun...kat Lubbock pun ada jual kat AsianMart..mmg xde bau dah..eheh..tak pe la..buat layan kan anak tekak..kot2 nnt balik msia,kita tlupa lak rasa buah durian tu cmna..eheh

ABDUL HAFIZ said...

lina..dik nor contol ayu.sebab tu xnak mkn durian..hehe..rumah uncle 100 leh lak makan capati bny2 ganti durian..hahaha.kim slm mak ayah semua dr abg fiz ensem lagi machos..hehe

NURUL IZZA said...

lina: bak kt hakim..diknor ngade2..dulu mkn je durian.skg xnk plk..keke.tau sjla abgfiz mmg hantu..

kaknadiah:roti jala yg sedap..kuah dia tu iza ingt kuzi.ekeke..bila rs xmcm kuzi plk..xpe..masuk je mulut.;p

maksu: nnt tunjuk kt paknep ye..ekeke.tp iza mmg xsuke durian.xdela xsuka..tp mmg xleh bau.dr kecik mcm tu.adik iza plk..mmg takat ni hayat die xmkn durian..nk muntahla,peningla.

kak ain comey:dh kt sini ke?

iza mmg hantu roti jala..mmg suka sgt.tp nk menjala tu malas skit.byk ms..kat rumah mam buat dgn kuzi ayam.tp tekak ni kena dgn kari ayam..fuhhh sedapnyeeeee ;)

Atif said...

bestkan bila buleh menjala..hehe..izza..add k.lat ym..ni ym k.lat : joiedevivre09

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan