RSS

Flu


Bismillahirrahmanirrahim..


Entry kali ini berkenaan kenalan blogger kami kak Jaja di Ames, Iowa. Tadi telefon kak Jaja.. dah lama tak telefon dia. Sedih sungguh apabila mendapat tahu satu keluarga dia terkena virus flu. Katanya, mula-mula kaklong Sarah bawa virus dari sekolah, jangkit kepada Kak Jaja Kemudian kepada baby Syahmi. Teruk sangat sampai sesak nafas, masuk ER. Suhu badan baby Syahmi tinggi ~ 101 F. Disebabkan Syahmi baru je 29 hari, Dr terpaksa masukan air. Bayangkan, baby baru lahir kena cucuk, berselirat wayar-wayar Iv tu. Sedih kan. Bila kak Jaja cerita, terus tengok Iman. Bayangkan Iman berada di tempat Syahmi. Sakitla kan. Sedih sangat. Kesian pun ada. Dua malam juga Syahmi dan Kak jaja bermalam di hospital. Alhamdulillah, bukan virus H1N1.






Bersama Kak Jaja dan keluarga - baby Syahmi masih dalam perut mamanya, sama dengan Iman..


Ya Allah, jauhkanlah kami dari kena macam tu. Kalau kena pada kita, boleh tahan lagi. Tapi kalau terkena pada baby.. kesian tau. Menangis ajala dia. Sekarang, Aiman dan abgFazli pun kena juga. Sabar ye kak.. nak buat macam mana ujian kan.






Sarah, Aiman dan Syahmi..


InsyaAllah kami amik flu shot. Kat sini kalau dah kena flu, memang teruk. Kalau kat Malaysia ok lagi, entah kenapa kat sini bahaya. Sejuk melampau, flu kat sini boleh sebabkan mati tau. Jadi, yang diluar sana, berhati-hati ye. Setakat ni, alhamdulillah kami bertiga sihat walaupun sakit tekak. Ish, nauzubillah.. janganla kena pada Iman. Moga-moga abgfiz ke kelas tak bawa virus ke rumah.



p/s: Jaga kesihatan semua ya. Ya Allah lindungi anakku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

SAS@Iowa said...

Whoaa..siap ade ntry khas lg..sooo tacing!!!
Thanx iza for your warm thought n du'a
Mudah2an kite sume slmt dan sht sll..aameeen
Ingat, if xde kperluan x pyh kua rmh tau
Take k

ainzoo said...

insya allah...semua nya akan ok ;-)
miz the States air! :-P

NURUL IZZA said...

SAS@IOWA; mudah2han kita selamat ye kak.kt omaha dh ada kes mati h1n1.berjaga2..jg kesihatan ye

ye kak..xde kelperluan mmg kami xkuar pon ;)

kakain: lama ohh xmendengar khabar drimu..bila nk mai sini?

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan