RSS

Masa yang suntuk

Bismillahirahmanirahim

Alhamdulillah sedar tak sedar dah lebih seminggu kita menjalani ibadah puasa. Cepat betul masa berlalu. Saya sendiri tak sedar.

Entah pada ketika ini saya merindui saat saya masih di bangku sekolah di tingkatan 4,5. Waktu itu Ramadhan jatuh pada cuti sekolah. Yang seronoknya pada musim tengkujuh. Waktu cuti, duk rumah, tak banyak aktiviti yang saya lakukan melainka mendengar radio IKIM, mendengar tarbiah di TV bersama mama, dan ke masjid menunaikan solat tarawih. Sementelah cuti sekolah, saya ambil peluang khatam quran. Alhamdulilah, saya sempat khatam Quran 30 juzuk pada Ramadhan di tingkatan 4. Nikmatnya hanya Allah yang tahu.

Tapi itu dulu, sewaktu masih bujang dn adik- adik sudah meningkat remaja. Sekarang saya bersama anak-anak, suntuk sangat waktu untuk membaca Quran. Kadang terkejar-kejar solat maghrib disebabkan waktu tidur anak-anak pun hampir ke waktu berbuka. Mana nak berbuka, mana nak tidurkan anak-anak, mana nak kejar solat maghrib. Pabila selesai semua, tengok jam dah hampir ke jam 12. Wktu jam 11-12 itu adalah waktu tidur saya. Itupun dh lewat sebab biasanya saya tidur jam 10. Namun saya cuma boleh berharap setiap hari ada peluang untuk saya merebut ganjaran ramadhan ini.

Dlm kalut-kalut sempat saya siapkan kek caramel rainbow cake ni. Ini kali ketiga saya buat. Kali ini alhamdulillah dipujin oleh abgfiz dan tetamu kami. Resepi saya share kemudian.

Ps: ambillah peluang di bulan ramadhan untuk bersedekah. Ingatkan pada manusia yang masih kelek anak mencari sesuap nasi. Nauzubillah.. Saya bersyukur dengan setiap kurniaan dn nikmat dari Allah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

NUR said...

Salam Ramadhan....

cantik kek karamel tu.

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan