RSS

Makanan pantang

Saja nak share makanan saya dalam pantang ni.. semasa kat hospital.. apa yang dihidang itulah menjadi santapan saya. Kecuali telur, dan salad. Risau sejuk kan..telur pula risau menanah nanti luka-luka jahitan.

Bila balik rumah, abgfiz buatkan bubur nasi (dalam tu dia letak segala jenis sayur..) dan sup ayam. Memang saya sengaja menyuruh dia masak..sebab sup-sup ni.. hantu buat saya. Dan sememangnya, sebelum ke hospital saya dah siapkan perencah yang diblend (halia + lada hitam) ke dalam botol dan letak dalam peti ais. Abgfiz juga buatkan sup sayur. Tumis halia + bawang putih sikit dengan minyak canola dan masuk air serta sayur.. Senangkan..http://www.emocutez.com

Alhamdulillah saya jenis suka sup.. dan bubur nasi. Halia dan lada hitam juga kegemaran saya. Entah kenapa dari dulu, jika saya buatkan sup ayam.. memang berlambak halia dan lada hitam saya masukkan. Halia juga saya suka ratah-ratah begitu. Jadi makanan pantang bagi saya memang kena dengan tekak saya!!

Dah dekat 4 minggu ni makann tu jugakla menjadi santapan.. ditambah dengan pucuk pegaga (untuk banyakkan susu ibu). Ohh sedap.. jangan tak tahu.. berat saya hampir kembali ke berat asal.. 45 kg.hihi. Tak la suka sangat..masa mengandung lagi suka kot..berat banyak.. 60 kg. hihihttp://www.emocutez.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

AshAnas said...

sedapnye... akak pun mknn dlm pantang mmg kena dgn tekak akak... so, xde la org ckp xsedap ke, ape ke... klu xpantang pun mmg yg tu yg suka makan...

NURUL IZZA said...

ashanas:tula..sbb rmi kwn2 sy mmg xnak pntg sbb..makanan katanye xsedap.dan menjemukan..

tini said...

Izza suka mkn pucuk pegaga??bagusnya..ktini dengan pegaga, peria, petai, jering, pucuk betik memang allergik. satu2nya ulam yg ktini suka makan - daun selom.heheh.

NURUL IZZA said...

kaktini: segala ulam iza makan kecuali petai, jering.hehe..xpenah nk try..iza org kg kaktini.jd segala ulam2 mmg nenek dan mama tanam tepi umah..kdg je beli.if ada budu..ish ish..sedapppp..kaktini dh pdi makan budu ke??

~ BUTIK TINI ~ said...

helo..org duduk dgn mak mentua.mesti la pandai..
budu+ikan rebus+pauh putik+cili api=makan sehingga menjilat jari..
eh izza, kenapa mcm tgh telan air liur je tu?? sabar ye...;)

NURUL IZZA said...

huhu..terliuqqq sungguh!! sabor jela..abgfiz xberapa pandai lg nk makan.tp kalau hidang makan je..maklumlah bukan ktini xtau abgfiz semua masuk perut..

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan