RSS

Subhanallah

Bismillahirahmanirahim

Subhanallah.. itu yang selalu saya ucapkan tatkala hati penuh dengan kacau bilau. Bukan apapun sebenarnya, banyak fikir yang benda tak perlu fikir. Saya masih lagi dalam keadaan pening, memikirkan apakah isu dan tajuk untuk disertasi saya nanti.

Menukar bidang dari Sains Teknologi kepada Sains Sosial bagi saya, amatlah sukar. Segalanya kena pusing 360 darjah. Tapi benar, ia juga bukanlah susah. Mind setting kena tukar, niat kena betul inshaAllah segalanya akan dipermudahkan.

Menjadi ibu serta isteri dalam masa yang sama sebagai seorang pelajar, juga bukanlah sesuatu yang mudah. Memerlukan banyak pengorbanan dari pihak suami. Alhamdulillah sedikit sebanyak saya terasa mudah. Adakalanya susah, namun alhamdulillah walaupun mengambil masa yang agak lama, tetapi 'overcome' tiba tiba datang.

Bercakap tentang niat, betullah kata orang, setiap perbuatana itu harus dimulai dengan niat. Dan niat itu haruslah betul. JIka kita sedang belajar, tapi niat untuk dapatkan degre semata-mata, memang akan dapat degree sahaja. Berbeza dengan kalau niat kerana Allah, niat untuk dapatkan ilmu, inshaAllah bukan hanya ilmu yang dapat, tetapi barakah juga yang akan dapat. Jadi niat itu perlu betul atas setiap yang kita lakukan. Ajaran ISDEV pertama tika mula-mula masuk ke kelas.

Alhamdulillah... sedikit sebanyak saya terasa bahagia berada di ISDEV. Entah kenapa, keseronokan dan kebahagian itu tidak dapat diungkap. Keduanya dapat ; ilmu dunia dan ilmu akhirat. Semoga Allah merahmati kami semua.

p.s: lama tak berceloteh, idea tiba2 kosong.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan