RSS

Ramadhan ini dan Syawal besok

Bismillahirahmanirahim


Entah kenapa saya merasakan agak sedih apabila memikirkan Ramadhan akan pergi beberapa jam lagi. Perasaaan gembira saya untuk menyambut Syawal kali ini sungguh tak terasa walau seinci. Masih mengharapkan Ramadhan kembali menyambung. Banyak benda saya dapat di bulan Ramadhan, banyak yang saya dan suami muhasabah kekurangan masing-masing. Murung. Sedih. Itu jualah perasaan suami  Walau apapun, mustahil jika Ramadhan mengganti Syawal. Namun, saya berdoa dipanjangkan usia kami agar sempat dengan Ramadhan akan datang.

Kesempatan ini, kami sekeluarga mohon ampun dan maaf jika selama ini, penulisan kami pernah membuatkan sesetengah pihak terasa hati, berkecil hati, ampunkan kami jika bahsa kami kasar, kami silap dalam berkata-kata, kami pernah mengguris hati dan perasaan, mohon ampun dan maaf. Kami insan biasa mempunyai banyak kelemahan.

InsyaAllah ini kali terakhir kami menyambut Ramadhan dan Syawal di Lincoln, insyaAllah kami berharap akan bertemu lagi di Malaysia nanti.Allahumaameeen. 


Salam Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin

Ikhlas

Hafiz, Izza, Iman dan Muizz
Lincoln, Ne
August 2012
Ramadhan 29, 1433


p.s: melihat iklan Hari Raya tajaan BERNAS, teresak-esak saya menangis, terus merasa syukur dengan apa yang Allah kurniakan. Setiap kali saya teringat mereka mandi di surau dan memegang batu nisan, setiap kali itulah air mata saya bercucuran.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan