RSS

Kebakaran di Ames, Iowa

Bismillahirahmanirahim

Tengahari semalam sedang saya melayari twitter, terkejut dengan berita Hanisah dan Syafiqah dari Iowa City, Iowa duk bercerita pasal kebakaran.




Saya yang sememangnya dah tinggalkan facebook memang langsung tak tahu menahu jika tak baca twitter dari adik-adik ni. Tapi alhamdulillah tiada kemalangan jiwa. Terkejut dan saya terfikir jika saya dan keluarga ditimpa kemalangan sedemikian rupa. Entah macam mana kami nanti. Kata Hanisah lagi, ada antara kawan mereka sempat selamatkan handphone dan dompet je. Saya sini kalau nk fikir, kena selamatkan anak-anak, beg duit, dan komputer. Komputer tu penting sebab segala bahan-bahan belajar dan bahan research abgfiz ada simpan di situ.

Berita selanjutnya di sini.

Petang semalam saya melayari instagram, Imran Hanafi juga adik undrgrad di Ames postkan gambar sumbangan derma. Tak dapat saya bayangkan perasaan adik-adik yang menjadi mangsa.



                                                         sumbangan derma   : MISG

p.s : semoga Allah merahmati usaha kita. Rezeki yang kita dapat dan bahagikan untuk yang lebih memerlukan, insyaAllah Allah tambahkan lagi rezeki kita.

p.s : semoga adikadik tabah menerima ujian, tambah-tambah tinggal 2-3 hari sebelum tibanya Ramadhan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

NHAR said...

kalau sy, sy rembat bagpack saya je sbb dlm tu mmg dah letak brg2 penting. berat nak p angkut ke kelas ari2 tapi at least kalau ada kecemasan apa2, semua dokumen penting ada dalam tu. moh ramai2 derma untuk mereka.

.:dyla lokman:. said...

kann? stuju jugak. keluarkan begpack, sumbat mana yg penting. hahaha. tapi selagi tak kena, tak rasa panik dia camne. huhu.

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan