RSS

Akan dikenang

Bismillahirahmanirahim

Pejam celik pejam celik dah hampir 5 tahun kami berada di kampung aman, Lincoln. Sedih apabila memikirkan kami akan pulang ke Malaysia dan mungkin tak akan datang lagi....

Ingat lagi pada waktu itu, kata abgfiz dia akan lanjutkan pengajian di peringkat PhD di Nebraska. Waktu itu saya fikir..

'ada ke tempat nama nebaraska (waktu tu saya tak tengok dan stadi peta US,main sebut je neBAraska)?'

Waktu mula sampai.... saya seronok sangat , seronok sehingga saya tak dapat lelapkan mata walau sekelip. Lain yang saya bayangkan.. Saya membayangkan bandar Lincoln penuh dengan bangunan, tapi sebaliknya... Lincoln ni penuh dengan ladang-ladang, penuh dengan pokok. Bangunan paling tinggi pun berapa tingkat je. Itu pun di downtown.

Hari ke 6, 7 saya berbasikal bersama abgfiz dan SUhaizi sekitar Lincoln. Suhaizi kenalkan kedai Thailand (oriental) dan kedai vietnam (little saigon) dan kedai India. Waktu tu musim panas, tapi saya dan abgfiz masih memakai baju 3 helai. Penduduk Lincoln waktu itu hanya memakai pakaian sukan versi US (seluar dalam dan baju dalam) tika berbasikal dan ber'jogging'. Semua memandang kami berdua dengan penuh pelik.

Sepanjang saya berbasikal, saya rasa tenang.. Jumpa arnab liar, jumpa tupai jinak, rumah-rumah yang sangat bersih, taman-taman permainan atau taman rekriasi yang sanagt bersih, satu sampah pun tak jumpa. 'Traffic light' pun langsung tak sesak seperti di Malaysia. Damai. Aman. Saya gembira.

Lalui kehidupan di Lincoln, pengalaman paling saya tak dapat lupakan. Kalau nak tulsi di blog ni, maunya 3 hari 3 malam tak habis. Yang pasti saya sangat bersyukur kami menimba pengalaman di sini.


Ini tempat yang saya sentiasa bawa anak-anak dan tika saya tension . Saya akan kenang sampai bila-bila.

p.s : terasa sedih amat apabila teringatkan nak pulang. Meang kalau kira 6 bulan lagi tapi masa cepat sanagt berlalu sekarang ni..

p.s: Yatie chomeyl , entry baru tu memang sangat betul. Oghe suko sangat baco. tapi gak bakpola jjadi ko malah nok komen. wakakakak. ;p


NURUL IZZA
68503, LINCOLN

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

yatie chomeyl said...

lamo jugop deh dok US, patutlah raso syg nk tinggal.

p/s : bakpo malas nok komen nyor, kutil jari tu key malas lajokk ni hehehehe

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan