RSS

Ais kacang di Lincoln

Bismillahirahmanirahim

Alkisah, kami ke rumah Chong (malaysian chinese) yang dah lama tinggal disini. Agaknya dah jadi warganegara kot. Kami dijemput 'gathering' hanya untuk keluarga je. Jamuan ni potluck, memandangkan kami berapa kerat je keluarga disini, sikit jela makanan. Saya bawa roti jala dan kuzi ayam. Pencuci mulut saya bawa puding kastad ros.

Hanya kami sekeluarga dan Roz sekeluarga. Roz bawakan mihun goreng, menu Chong pula nasi puteh dan kari ikan halibut, ayam bercili, dan totilas berinti ayam. Saya makan mihun goreng Roz, nasi dan kari ikan je. Tak berani makan ayam, pastilah tak halal.

Untuk pencuci mulut, tiba-tiba Chong bawa keluar 'ice shaver'... Rupanya dia nak buat ais kacang. Wahhhhhh lamaaa saya tak makan. Berbanding ais krim kat sini, saya lebih suka ais kacang. Ais krim kat sini kalau di dairy store tu kadang ada ais krim 'maple bacon'. Iya, memang tak makan yang tu tapi scope dia guna tu sama. Kalau tak sama pun masih dia letak scope dalam bekas yang sama dengan scope dia gunakan untuk ais krim tu. Tambah pula sangsi saya dengan bahan kandungan ais krim. Memang dah lama sangat saya tak makan ais krim. Kali ni memang saya tak lepas peluang la...


Nikmatnyaaa dapat merasa ais kacang. Inti nya (inti???) agar-agar hitam, peanut, jagung, red bean, susu pekat dan sirap merah. Waaaaa memang best!!!!


P/s: saya guna kan ipod je. Image tu saya safari je. Huhu.. Saya tak edit pun. Tapi ice shaver tu seakan Chong punya!

P/s: aaaaaaa nikmatnyaaa ;)))))






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan