RSS

Insiden ~^^

Bismillahirahmanirahim


Eekekkekeke ^^, nampak tu? Iman yang jadi mangsa gigitan Muizz. Al kisahnya...

Sedang budak berdua duk main hide and seek, dengan tiba-tiba di belakang kerusi, Iman menjerit kesakitan.

'aww... awi, awii......' menjerit tu bunyinya seakan sakit.

Bila saya tengok, dah kena gigit. Tergelak keseorangan saya.. terus saya usapkan Iman dan letak minyak gamat. Bila saya marah Muizz pulak, Muizz hanya sengih menampakkan giginya 4 batang. Haduyai...

Muizz bermula dari kecil seawal  tumbuhnya gigi sebatang dua lagi, suka duk gigit blanket busuknya. Ke mana-mana akan dibawanya blanket tu. Kadang nak mandi, saya terpaksa pisahkan, melalak la selepas tu. Tika sedang gembira, biasanya sedang bermain, Muizz akan gigit mana-mana dia rasa nak gigit. Saya pernah terkena, abgfiz pun pernah. Tapi ke saya, Muizz gigit di lengan, gigitan nya disulami dengan tarik. (gigit sambil tarik..sakit amat). Nak marah?? Macam orang bodoh pulak marahkan anak kecil macam Muizz. Apa dia tahu? Tapi gigitannya tu, kesannya.. lebam berpanjangan. Mungkin jenis kulit saya ni, kalau terkena apa-apa , akan meninggalkan kesan lama.

Yang baiknya, Iman tak pernah melawan bila Muizz sakiti dia. Begitu juga dengan Muizz, tak pernah melawan bila Iman sakiti dia. Paling tidak, duk berebut mainan, hanya menjerit je. Tapi Iman cepat minta maaf..

Begitulah anak-anak.. umur dekat-dekat, satu hari tak bergaduh, tak sah!


p.s: kadang-kadang manusia ni pelik. Niat kita menolong, tapi disangka busy body. Hairan.

p.s: ada manusia, hablumminallah (baik dengan Allah )tapi dalam masa yang sama TAK habluminannas (Tak baik hubungannya dengan manusia). Jangan lupa, bila kita mau melangkah ke syurga, akhirnya kita menjurus ke neraka. Kenapa? Kerana ditarik oleh manusia yang pernah kita sakiti. Nauzubillah... (pesanan buat diri saya dan adik-adik di rumah. Biarlah apa orang buat, yang penting hati kita jangan ada rasa dendam.)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Rosnah binti Muhd Yusoff said...

i loike muizzz...ciannye iman..iman kakak yg baik, alhamdulillah..:)

Nurul Izza said...

@rosnah : hmm kalau kaka buat muizz , nampk sian muizz pulak ;)

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan