RSS

Bingkisan hati ummi


Bismillahirahmanirahim


Ummi tak sedar dah masuk Rejab. MasyaAllah.. cepatnya masa berlalu. Rasa baru semalam ummi dok sakit-sakit mengandungkan Muizz dan ulang alik ke hospital. *sigh* Dah nak masuk Jun ni, bermakna ada lagi 6 bulan untuk ummi menikmati kehidupan,cuaca,bunga-bunga, tumbuhan di Lincoln. Rasanya ummi pasti akan merindui Lincoln. Bagi ummi, Lincoln ni walaupun sangat kampung, tapi ummi tenang berada di sini. Orangnya baik-baik, jalannya susah nak hadapi 'trafic jam', barangan murah, musim bunga yang cantik, musim luruh yang mempesona, musim sejuk yang sejuk, musim panas yang panasnya tak sama dengan Malaysia.. entah kenapa ummi sayu dan sedih. Ummi suka keluar waktu pagi berjalan dengan Kakak dan Muizz, sambil ambil angin melihat dan menikmati bunga-bunga yang tumbuh mekar.

Sekarang ayah berada di Georgia, Atlanta menghadiri 'conference urban entomology'. Baru beberapa jam ayah tinggalkan kita, ummi dah rindu macam 10 hari tak jumpa ayah. Mungkin selalu duk bawah ketiak ayah, sesekali ditinggalkan, terasa lama tak berjumpa. Hati ummi tak tenang, dari tgh tadi.. apabila ummi diberitahu ayah tak berapa sihat. Ayah pening kepala, muntah-muntah. RIsau hati ini. Mungkin ayah berada lama sangat dalam kapal terbang tadi.Semoga Allah pulihkan ayah dan mudahkan ayah untuk 'presentation' esok pagi. ameenn.

Lama kita sekeluarga tak keluar jalan-jalan, entah kenapa ummi tak bermood nak berjalan. Ummi lebih suka ayah habiskan kerja ayah, supaya sampai masanya nanti ummi boleh hadiri majlis graduasi ayah dan lepas tu baru ummi rasa tenang nak berjalan. 

Waktu sekarang jam 1007 malam, mata ummi dah tak mamapu menahan kantok lagi. Kakak dan Muizz dari awal jam 815 lagi dah lena. Maklum saja, kakak dan Muizz hanya 'take nap' waktu pagi sahaja. Ummi dari pagi ayah keluar ke airport, tak tidur-tidur. 



** ummi sangat bersyukur dipertemukan dengan ayah, seorang yang sangat memahami, sentiasa mendengar luahan dan bebelan ummi, sentiasa bersabar meayan kerenah ummi dan anak-anak. Tak pernah mengeluh. Hingga kini, ummi sentiasa syukur dipertemukan, disayangi dan menyayangi ayah. semoga Allah berkati kasih sayang kami . ameeen **

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

yatie chomeyl said...

x lamo doh nk habis tu izza..sabar sikit jah lg, nti leh g derat :)

Lin said...

Amin..

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan