RSS

Craving ^_^, Muizz, Iman

Bismillahirahmanirahim..

Lately, saya sangat rajin baking. Sebetulnya saya memang minat memasak sejak dari kecik lagi, seingat saya pernah saya create kek pandan sendiri. Buat tanpa resepi waktu saya berada di tingkatan 2. Alhamdulillah lembuttt sangat. Tapi dah lupa dah macam mana resepi dia, maklumla main campak je. Good thing is... mama saya sangat galakan saya masuk dapur. Mungkin sebab kami tak ada maid, mama kerja, masa saya banyak di dapur.. kebetulan along masuk asrama, so saya jadi anak sulung. TAPI.. atas kerajinan la, kalau tahap rajin berada di bawah tu, nak makan apapun saya sanggup berlapar, malas! Ekekek..

Mee Kuah








PErut saya dah malas nak makan nasi, saya bantai buat mee kuah. Google jek, jumpa la resepi. Jemput makan semua ^_^

Brownies

 Yang ni pula, saya buat brownies. Kata Abgfiz, memang sedap!!!.. Resepi saya amik di sini.



Rotiboy/Mexican Bun


 Mexican bun aka rotiboy ni Azrina yang buat. Kami punya minat yang sama... *baking*. waktu ni kami plan nak buat sama-sama, minta dia ajarkan saya buat rotiboy ni, tapi Muizz dan Iman buatkan saya tak available, plus masa buat ni waktu tidur Muizz. Memang saya tak buatla, saya dapat makan je =). Memang best!!! 


 Bagi saya berjayala, kalau nak banding dengan kat kedai, kt kedai tu pakai mesin, pastu masukkan improver  dan bahan-bahan penambah. Jadi saya rasa yang ni memang successful.




 cik Azrina.. *kakiza tak perasan gambar ni blur.. mianhae*


Cinnamon Roll

Petang tadi saya nak sangat makan cinnamon roll. gobek2 google jumpa la resipi ni. Senang je nak buatnya, tak pakai yeast pun. Walaupun Muizz di dapur, Iman di kaki saya.. alhamdulillah menjadi jugak cinnamon bun. LEga dapat makan!! Heheeh *anak-anak dijadikan alsan..haishhh*..


Sebelum menggulung~




 Sebelum masuk oven~


  Fresh from oven


Jemput makan semua.. >_<



Buat tatapan keluarga :


Muizz dah pandai berdiri dah, lagak macam nak berjalan tapi hish baghu 7 bulan awe wehhh.. Lepas Iman demam hari tu Muizz pulak demam. Saya duk risau kalau-kalau demam Muizz tu ada jangkitan hand foot and mouth disease tu. Tapi dua tiga hari lepas tu tak ada tanda-tanda macam Iman.. Pastu, saya accidently masukkan jari ke dalam mulut dan Muizz gigit, laaaaaa rupa-rupanya dah tumbuh 2 batang gigi. Jadi demam hari tu memang sebab nak tumbuh gigi la kan? ekekek..

Duk main mainan kakak bersama kakak...





Froggy ni hadiah kakak dan abg2 undergrad waktu befday Iman yang pertama. Tapi Iman takut, duk menjerit je kalau nampak. SUdahnya froggy ni duk dalam closet. Baru-baru ni je saya bawa keluar.. Imn dah tak takut dah. Tu duk tarik-tarik babybibit dia.. *bibit = ribbit*

rambut dah panjang, boleh dendan.


p/s muizz n iman buat tatapan keluarga

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

lina said...

kak izza!!!memang rajin sungguh memasak.....=)

terliur betul tengok brownies tu.....

Atif said...

za..daku tergoda nga makanan mu..huhu..k.lat pon gigih nk memasak..geram tgk muizz yg berketak2 tuh..ade tips tak nk buat anak2 ku berketak?huhu

yatie chomeyl said...

rajinyo Iza. pos alah ko ore retep la plissss

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan