RSS

Rajin sangat

Bismillahirahmanirahim




Huih.. jumlah entry bulan ni menurun. Kenapa ya? Sebenarnya perasaan malas dan tak punya mood menjadi penyebab kenapa blog saya duk macam tu je. Kalau ada masa lapang pun, saya lebih suka blog walking tanpa tinggal jejak, tak pun saya melayan drama korea/jepun di drama crazy. Tapi itupun kalau ada masa duk depan pc, sebab masa banyak sama Iman (cewah..budget sibuk.ekekek)

Iman sekarang ni alhamdulillah, dah boleh bersendirian tatkala umi nak ke tandas/ambil wuduk. Tapi saya terpaksa sogokkan Iman dengan tonton kartun. Saya tahu ianya tak elok tapi itulah satu-satunya cara untuk Iman leka tika saya sedang masak atau nak ke tandas ambil wuduk dan solat. Terkadang tu tengah solat pun masih bergantung di kaki umi. Kate anak umi (cewaaaahh..)


Ada baik dan buruknya saya biarkan Iman tonton kartun, dari segi baiknya, Iman boleh belajar Bahasa Inggeris dan Matematik (read: kartun nickjr is like preschool on tv) dan yang tak baiknya, saya galakkan dia menonton, melalaikan. Tapi kadang-kadang kalau saya sedang masak atau basuh pinggan, ada je Iman bergantung di kaki, maklumla umi tak ada depan mata.








kartun yang Iman suka, (atas) moose and zie dan (bawah) yo gabba gabba.



Iman pun dah pandai mengemas rumah, apa yang diambil mesti disepahkan. Kadang tu, dibukanya closet umi, ditariknya baju ayah yang sedia berlipat tinggi, Iman did a good job!!! Umi pun rajin juga melipat balik baju-baju itu. Paling seronok, tika umi sedang lipat kain bersama Iman. Iman pun nak lipat juga tapi Iman suka lipat kain yang dah dilipat, sudahnya kain yang tak sampai 10 helai umi mengambil masa yang lama nak siapkan.



Masuk 8 bulan, Iman dah ada anxiety stranger , tak seperti sebelum ni Iman ok je dengan semua orang. Bila nurse datang rumah, Iman ambil masa untuk bermesra dengan nurse. Bila Safiyyah datang jenguk Iman, Iman ambil masa untuk bunyi suara, kadang tu Safiyyah dah nak balik baru buka mulut. Pemalukah??? (sah ikut umi dia..ekekek)


Cak!!! Sempat umi snap gambar Iman tika main dengan ayah





Nak cek folder ayahla..






Hah, kan dah kena sound kat umi..



Jom layan Iman membebel..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Ummi Shira (AshAnas) said...

huhu, akak masih blom dpt cr nak buat anas leka utk ditinggalkan sekejap... harus melalak klu akak masuk b.air pun xsenang tau!

Ummi Hanie said...

waahhh...bajet bz gituu...hehe...
mmg bz pun kann...akk pun trpkse curi2 masa ngadap lappy ni,yg plg bernasib,malam le pas semua dh tido especially Zaid .

Iman dah leh brdiri !
Zaid still dlm walker...
most of the time gak la..kalau dia nangis2 gak akk mintak tlg kakak2 abang nye jagakan sat...

Chik Na said...

waa..iman dah jadi macam kakak sufia..balik je sekolah..pening pala..suka sepah buku-buku dia

yatie chomeyl said...

bagus Iman, kecik2 dah rajin tulong umi nyipe *clap clap* kui3x

O said...

yO gabba gabba!! (yup, my herO pun sangat suka citer itu..isyk3..)



hehehe..iman sayang ibu tu ;)

aLyNnZ said...

hehe..iman dh tunjuk skill mmbantu ibu..anak dara dah..ish iman tomei larr kaki berkhatam2 geram..tiap kali tgk iman mesti tersenyum..

Unknown said...

Biasalah izza..ayaq pun ada pasang surutnya..
jgn pi kemarau terus dah lah..
anyway iman tu sihat bulat...itu yg lebih penting..kan3

Wasatiah Gurlzz said...

akak,skali sy tgk wajah anak akak si Iman nii, wajah dier saling tak tumpah sma ngan anak kepada sepupu sya yang menetap di Jerman..huaaa rindunya kat dier..hua3

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan