RSS

Parti Hari Lahir Mariana ~ 10

Bismillahirahmanirahim



Seperti yang dijanjikan, tada.. Mariana's birthday party. Kami dijemput ketika meraikan Safiyyah's birthday party. Saya dan suami tidakla rapat dengan Antonio/Silvana ni. Kata abgfiz, Silvana datang sama je dengan abgfiz, summer 2008 tapi disebabkan ofis abgfiz terpisah oleh pelajar lain, jadi abgfiz tak kenal rapat dengan Silvana. Tapi disebabkan Zaki rapat dengan Silvana (bawah advisor yang sama), jadi, apa-apa jamuan dirumah Zaki/Nadiah kami akan bertemu mata.

Terharu apabila dijemput meraikan hari lahir anaknya, Mariana. Sebetulnya, mereka mengajak Iman. Kami menumpang je Iman ni. Ekeke. Jamuan dibuat di Chucke Cheese's Pizza - sebuah restoran Pizza yang mempunyai alat permainan. Macam-macam jenis permainan di sini, ada yang baling bola, tembak-tembak, ish tak pandai pula saya nak menghuraikan. Tapi semua permainan harus dimasukan token. Token pula ibarat mengganti syiling (yeke ayat ni??) Satu token 25 sen.

Pagi tu saya masak nasi lemak, dan tengahari tu, saya dan suami ke TjMax- beli hadiah untuk Mariana. Terfikir-fikir apa yang harus dibeli. Beli baju? Rasanya dah banyak kot.Ehe.. Nak beli mainan? Umur 10 tahun dah tak main kot. Kami buat keputusan beli je buku. Dah balik dr TjMax , pukul 1230. Kata abgfiz , tak payah masakla. Lagipun nasi lemak tadi kenyang lagi. Jam 2 kami bertolak ke sana, sampai sana pula..lapar la pula... Menyesal tak masak tadi. Mana tau dia hidangkan makanan heavy. (nampak sangat malasnya nak masak.eke)

Token-token banyak dihabiskan oleh abgfiz - abgfiz sememangnya suka main benda-benda macam ni. Saya tak berapa nak pandai main macam ni. Token perlu dimasukan supaya mesin tu berjalan dan bersadia untuk bergerak. (pandai-pandai je buat ayat..) Hanya 2-3 mesin je saya main pun. Tu pun mainan yang entah apa-apa. (cover diri..padahal memang tak berapa nak pandai main ekek)


Chucke Cheese's Pizza .pic: google



Token - seakan syiling tapi bukan syiling
pic: google


Para bapa mewakili anak-anak untuk bermain menghabiskan token.


Gambar paling bawah belah kanan tu, Silvana meminta berhenti sekejap untuk bermain dan meraikan parti. Parti ni, disambut juga bersama staff Chucke Cheese dan mascot Chucke. Bermula dengan menyanyi bersama-sama, memotong kek dan sessi makan. Menyeronokkan. Kalau jadi kanak-kanak kan seronok, main je.



Staff dan kanak-kanak sedang menyanyikan lagu..


Ada seorang anak kawan abgfiz ni (kebetulan satu kelas Statistik dengan abgfiz, satu department dengan Antonio (Agronomi -kalau tak silap)). Ish saya dah lupa namanya siapa. tapi yang pasti dari Iran. Seronok betul saya tengok anak lelaki dia, agaknya suka sangat dengan mascot Chucke ni, keluar je Chucke.. asyik menyentuh je. Sentuh hidung, mulut, tangan. Kalau orang nak bergambar dengan chucke pun dia nak masuk juga. Haish jatuh cinta agaknya.


Tengokla, asyik je dengan Chucke. Kami nak bergambar pon dia masuk juga :))





Mariana with her parents and birthday cake.





Staff dan kanak-kanak sedang meraikan birthday girl.




Happy birthday to you..lalal~~~





Nak jugak bergambar dengan mascot Ehe~~


Balik petang tu, jam 4- nak kejar solat asar. Bila saya buka peti ais, nak masak konon.. Kami menerima jemputan nakan nasi tomato oleh kaknadiah/zaki.. SHUkeeeeeee~~~ sebab tak payah masak. Agaknya kaknadiah kesian kot.Uhu~~ terharu. Lain kali buat lagi ya.. Sedap tu~~ Bujang Suhaizi dan Muzammil pun dijemput, tapi Hafiz Syafiq tertinggal pula, terlupa... Maaf ye piz. Tak pe Hafiz, kak Izza tolong makan ye. Nge~~~




BEshh..



p.s : another 8 days..untuk ganti puasa..yeah..chayok~~! Tak sedar dah 5 minggu puasa ganti. Legaaa~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Unknown said...

nurul izza dekat dgn nadiah lah ya..
nampak menyelerakan nasi beriani nadiah tu.. ;)

MHSS said...

salam..
waa..sini pun post yg same..he..
mcm adik bradik plak kak izza ngn kak nadiah nie... ;)

hehee...kak izza da tlg mkan kn oke la tu..ptut rase terlebih kenyang duduk kt rumah hari tu...huhu

yatie chomeyl said...

sikit lg nok habis ganti tu....gambatte ne

ummikhayra said...

Wahh.. bestnyer izza... part last tu lagi menyelerakan.. :)

Izza dah nak habis ganti puasa? bestnyer... chaiyok2... :)

Nurul Izza said...

kakyong:aah kami berjiran je ni..oh mmg sedap.nnt balik msia, suh dia buat open house.ekeke

MHSS; salam piz (duk melekat apiz je..xpe kan) event dah sama, sama la cerita cuma lain ayat kot.;)

aah kenyang malam tu, sebab makan kt apiz hehe

YC: tuhla gambatte!!

UK: kena hbskan..nk pulun ms winter ni.maghrib cepat.jd perut kosong tak lama.kalau lama..sian pulak susu kurang..

tq chayok!!

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan