RSS

Online Shopping~

Bismillahirahmanirahim

Online shopping~~. Sejak berada di US ni, saya suka sangat online shopping. Sebenarnya lebih kepada jamu dan cuci mata je. (read: online shopping malaysia)

Ada kebaikan dan keburukan beronline shopping ni. Keburukan, kita tak nampak dengan sebenar benda yang berkenan. Kadang tengok kat dalam web, lawa je tapi dah beli menyesal pulak. Kebaikannya, klik hujung jari je dengan komputer, tak payah susah payah ke kedai.

Cuma, saya berpuas hati kalau shopping di US ni, segalanya elok plus, kalau kita tak puas hati, barang dikembalikan. Sini, customer is always right.
Sepanjang 2 tahun berada di sini (lebih kurang 2tahun), saya tak pernah online shopping barang sendiri. Abgfiz pun kalau shopping, beli buku dan barang komputer , kamera je.
Thanksgiving lepas, sandal saya dah uzur sangat, dah terkopek-kopek tapaknya, minta abgfiz belikan yang baru. Saya tanya pada kawan baik saya Farah , berada kat Ukraine mana website yang murah. Farah ni nama je duk Ukraine, tapi shoppingnye kat US. Suke sangat online shopping kat sini. Katanya, kasut dia banyak beli kat sini . Jadi saya dengan blur, search sandal yang murah dan berkenan. Harganya..banyak sungguh dipotong. Dari 99USD, dijual kepada 14USD. Murah tu. Balik abgfiz, abgfiz suruh cari kasut sekali. Bersama kasutnya (saya tak pastila jenama apa), kami beli 4 pasang kasut. Harge kesemua melebihi 100USD, jadi dapat free shipping dan no tax.


p.s: ni first time beli kasut. Sangat menyeronokan nge~~~. Tapi dah tak beli dah kot, melainkan kasut di atas koyak dan tak boleh guna..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Unknown said...

wahh.. jauh lebih murah tuuu

Nida n' Hanafi said...

Salam Izza cute..

Bab2 shopping ni memang peberet Mak Su,.. hehe

annie said...

za, ani berkenan yg atas tu. nmpk solid...cantik! kalau convert ke rm bape ek??

puan punyer said...

ku yg msia nih poon slalu shopping online
suka xyah g pasaraya hahaha pastu bleh dpt yg branded tp murah (tak tau ori k tak, tapi x kisahlah janji suka)
kekadang memang lain tgk lain yg real. terpaksa terima lah sbb online kan hehe

Nurul Izza said...

lailasani: memang sale merundum ;)

Maksu: salam maksu.hehe iza pun suka..tapi jamu mata je banyak.xdak duit.hehe

annie: za dh jawab soklan ani kt blog ani

puan punyer: tapikan online shopping website malaysia xsepuas hati mcam kat sini. sini rata-rata online shopping lebih murah dari kedai-kedai.dan lebih berkualiti. (US mmg brg branded..tak ada barang pasar malam pun..) tapi kat Malasyia, iza mmg beli kt pasar malam je.tak punay uang mau belanja banyak2..eh~~

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan