RSS

Entomology Party~

Bismillahirahmanirahim


Makan lagi... ada je projek makan-makan kami nih. Nge~~~ Kali ini jamuan department. Hari tu, international dinner, kali ini party. *ala..sama je pun, acara makan-makan. Bezanya, kali ini ramai yang datang, international dinner tu kebanyakan international student je datang. Seperti yang lepas, jamuan potluck ini dibuat pada hari Jumaat, jam 630 malam. Jamuan ini bertempat di WSI Hall, 8th St.


Tampat ni jenuh sungguh nak cari. Jam 630, memang dah gelap pun. Satu keburukan jalan di Lincoln ni, signboard terlalu kecil dan tersorok. Hish, menyusahkan pemandu untuk melihat dan teropong. Sudahla saya ni co-pilot yang bercermin mata dan tak nampak, lagila menyusahkan pemandu untuk memandu. Kami terlajak ke stesen minyak, tengok peta balik, dah terlajak.. pusing tempat asal balik. Alhamdulillah sampai juga. kami bertolak jam 615 malam, sampai dalam jam 635 malam.


Sampainya kami, ingatkan dah ramai yang memenuhi.. rupanya baru je 7-8 orang. Makanan pun hanya ada 2 je, termasuk kami 3 la. Saya masakkan roti jala dan kuzi ayam. Kuzi ayam dah masak malamnya, tinggal panaskan aja. Bab roti jala tu yang jenuh, biasa satu adunan saya masak 2 cawan tepung, kali ini saya masak 10 cawan tepung. Bayangkanla nak menjala dengan kuali yang satu dan kecik itu. Sakit pinggang berdiri lama-lama, plus sekejap berhenti, sekejap sambung sebab Iman nangis.


Jamuan kali ini ramai yang datang TAPI makanan sikit je. Nasib baik saya sempat beratur ambil makanan pada awal (ambil untuk abgfiz sekali), kebetulan juga Kak Nadiah baru sampai, bawa sate. Haha, cepat je ambil sate tu. Saya memang lapar masa tu, pagi saya sarapan dengan roti dan susu, tengahari saya tak jamah apapun. Lepas je menjala, saya terus terlena.





Antara makanan yang tersedia. Habis sate Kak Nadiah dan roti jala saya. huhu~~



Tempat arakla paling ramai orang kerumun, ada tequilla, rum, yellow tail, ish tak tahu pulak yang lainnya. Yang pasti, kebanyakan arak itu alcohol nya sikit, dan biasanya dimasukan ke dalam masakan. Mana-mana jamuan pun, mesti ada arak. Kadang tu rasa takut je sebab ada arak. Kami minum air soda je, saya pula air mineral je masuk tekak.





Setelah acara makan-makan, kami dihiburkan dengan pemberian award. Award suka suka je. Saya kurang jelas siapa penerima award dan apa award yang diterima, masa ni saya sedang menenenkan Iman dibelakang



Gambar yang pertama, Dr Tiffany, kedua Dr Gary (Dean) dan Justin, yang bawahnya Mitch, disampaikan oleh Jerry, setiausaha department (yang memakai topi Santa)



Last but not least, kami dapat sebotol salsa hasil dari cabutan bertuah. Salsa dimakan bersama tortilla chip. Ala-ala keropok yang dicicah bersama sambal. (tak sempat nak ambil gambar sebab kamera bersama abgfiz)



Salsa





Satu yang saya rasa beza dengan Malaysia, tenaga pengajar di sini, walaupun ada pangkat Prof, tapi panggilan masih Dr. Ada pelajar memanggil pensyarah dengan namanya sahaja (1st name). Kami yang Malaysian je yang panggil nama pensyarah dengan gelaran Dr di depan.






Untuk kali terakhir, staff akademik dan bukan akademik menyanyikan lagu krismas ke? Hish, tak pastila..








Ini pula video Jerry dapat award. Layan je~~





We wish for a new bulding.. lalala~~~


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

sarahfazalul said...

makan dan terus makan =)
seronok betul korang ni

annie said...

ape2 majlis pun mesti ade makan2, tak sah kalau tak makan2..

makan2makanmakananmakanmakanmamakankan...aiyok~

baca entry td ingatkan perjalanan jauh sgt sampai sesat2 upenye 20 min je..ekekekeke...(xtaula klau za rs jauh)hehe

Nurul Izza said...

sarah: makan lagi dan lagi..

annie: wahahah 20 min tu jauhla..sebab yg leh smpi 10 minit .ekekek

ani..za dh gemuk ke? makn je keje

annie said...

ekekekekeke...za gemuk????

klaka je dgr.Tgk bdn macam za, kurus melidi tu za kate gemuk?? sape yg ckp za gemuk? dia silap tgk kot..

za takyahla risau gemuk, za belum sampai tahap ade isi lagi (ekekek jgn maraaa..).bile dah sampai thp cukup2 tu, tu yg kena berhati2.

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan