RSS

Isnin yang gumbira!

Setelah seminggu menunggu kehadiran En Posmen ke rumah, akhirnya tiba juga. En Posmen tiba di rumah jam 130 petang, setiba abgfiz dari lab. Pada waktu itu, aku tengah duk masak untuk tetamu yang akan tiba petang nanti. Betapa gumbiranya, parsel dah sampai!!! Besar pulak tu..

Sebetulnya, memang aku kirimkan kain batik untuk dipakai ketika pantang nanti pada mama. Kain batik, rempah kerutuk dan rempah dalca. Mama pula beria-ia mau kirimkan berut perut bayi, segala macam ubat, segala macam minyak, dan akar kayu untuk dimakan semasa dalam pantang nanti. Tapi tak pula disangka betapa banyaknya kiriman itu..








Kiriman berupa kain batik 5 helai, kain tudung 6 helai, kain pelikat 3 helai, segala macam rempah segera, segala macam rempah ratus, 1 kg ikan bilis, 4 pasang baju raya (seronok sangat tau!!) segala jenis minyak untuk bayi dan barang-barang buat bayi. Waaa suke sangat.. paling suka dapat makan ikan bilis dari Malaysia..sedap!! yela kalau nak bandingkan yang beli disini tak dek rasa sesedap itu..







Petang tu pula, kiriman mak berupa set bersalin juga tiba setibanya kawan abgfiz, Zaki ke sini. Mak juga kirimkan rempah kari tarbus dan kuah kacang segera (maklumlah tak pandai buat kuah kacang!). Rempah tu memang sedap, tak terbanding dengan rempah kari Babas atau Allagapas. Ia juga buatan orang Melayu. Macam industri kecil-kecilan kot. Bila tiba kawan abgfiz, terkejut sangat aku sebabnya.. barangnya masyaAllah banyak dan besar-besar pula tu. Teringat kami masa sampai dulu ke sini hanya 2 beg yang besar serta 2 beg laptop yang berisi dokuman penting. Mungkin juga mereka mempunyai bayi yang comey itu, jadi barang-barang semakin bertambah.. Tapi alhamdulillah, semuanya selamat tiba..







Tetamu yang sedang menikmati makanan..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

annie said...

yeay!!...yeay!!....
ani pun tumpang gumbira!!!.....
"\(^0^)/"...

Lady said...

saki dah selamat sampai sana? kem salam kat dia eh..

glad to hear iza dah rady with all those stuffs. hehe..selamat semuanya~

jaga diri eh~

*hugs*

NURUL IZZA said...

ani; suke ye ;P

kak wan: dh smpi..comey sungguh anak die..sesungguhnye..hihi.
kak wan, tk cr..lama xdgr cite..

"kiss"

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan