RSS

Coretan tahun baru..

Alhamdulillah, satu semester telah berlalu.Maka bermula episod baru pembuka tirai tahun 2009 dan 1430 Hijrah. Cuti sem pun telah berakhir dan esok bermula sem baru.Semasa cuti sem baru2 ini pun aku dan isteri tidak ke mana2.Hanya duduk dirumah sambil membaca apa yang patut.Cuma berurusan dengan pendaftaran dan pemeriksaan kesihatan isteri dengan "Health Department" dan pemeriksaan bulanan oleh doktor kerana telah 3 bulan mengandung.Syukur kepaa Allah kerana aku dan isteri akan bergelar ibu dan ayah tidah lama lagi.Insyaalah 'due date 'pada penghujung bulan 7 ini. Masih jauh lagi pejalanan, semoga bayi dalam kandungan dalam keadaan sihat dan dilindungi Allah s.w.t. Maka selepas ini tanggugjawab akan bertambah sebagai ayah pula. Semoga aku dan isteri menjadi ayah dan ibu yang soleh dan solehah yang dapat membimbing anak pada jalan Allah s.wt.

Kasihan juga pada isteriku yg kurang sihat kerana 'morning sickness' yang agak teruk juga.Aku sekarang sentiasa 'standby' sekiranya ada apa2 kecemasan berlaku pada isteri. Doktor mengatakan bahawa isteriku ada tekanan darah rendah dan anemia. Paras hemoglobin sangat rendah iaitu 9.Pada orang yang normal paras hemoglobin ialah 13.Doktor memberitahu supaya pastikan paras hemoglobin tidak turun dari 9.Sekiranya turun ,komplikasi akan berlaku dan darah perlu dimasukkan dalam badan dengan secepat mungkin. Doktor akan melakukan ujian hemoglobin setiap bulan untuk memastikan hemoglobin tak turun lagi rendah. Cian sangat..setiap bulan kena ambil darah.Doa semoga semua dipermudahkan memandagkan kami jauh dari keluarga dan sanak saudara.Sini tidak ada keluarga melayu lain untuk membantu sekiranya ada apa2 kecemasan.Jadi semua kena buat sendiri.




Pergh..kejap je cuti ni..Esok dah start kelas.Sem ni lagila mencabar.Semuanya subjek BIOCHEMISTRY..Boleh tahan ni..Perjuangan belum selesai.."Jangan mudah berundur sebelum kalah"..Semoga semangat didalam hati ini sentiasa cekal menghadapi apa jua rintangan dan dugaan.

p.s Nak buat Promosi..Pada kawan2 yang ada diMalaysia..Meh kita pi "MALAM PENDEKAR" di Dewan Tuanku Syed Putra, USM,Penang pada 6 Februari ini.Mari sama2 kita memeriahkan lagi majlis.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

Anonymous said...

ko ni pendekar ke bro! jgn jadi pendekar bujang lapok udah ler hehhe

ainzoo said...

Zie..
ahaks...ko tu yang bujang.kikiki.apis dah tak bujang dah...ko xmo tnya bab kependekaran aku ke?

Congrats utk apis&izza...aku pun sama ni (i mean, low blood pressure& anemic).so, bguih la tu..jd panduan utk aku sok lusa...kna amik zat besi jugak tu..so, ble jd iron man...ngee..

rauhunt said...

Hafiz n Izza, tahniah krn bakal dapat cahaya mata 6 bulan lagi ..insya Allah. Harap semuanya (famili dan study) ok

ABDUL HAFIZ said...

Zie:haha..nampaknyer ko jadi pendekar bujang lapuk la..heAku ni laksmana pulau pinang..haha

Kak Ain & rauhant:Thanks guy.Good luck 4 both of you too.

Anonymous said...

hafiz, selamat memasuki sem baru... sem ni belajar lagi ke dgn Dr Shripat Kamble ;) ? jaga za baik baik... semoga za diberi kesihatan yg baik Ameen

Anonymous said...

salam, abg hafiz and izza...

alhamdulillah dan tahniah kerana dalam perjalanan menjadi ayah dan ibu...

semoga semuanya berjalan dengan baik dan lancar... amin

*salam cekak dan malam pendekar 2009

ABDUL HAFIZ said...

Maryam : Thanks, Dr Kamble akan sentiasa menjadi advisor (supervisor) sampai hbs PhD. I always take care of izza

Zam: Thanks, salam celam dan salam pendekar. Semoga semanagt cekak sentiasa dihati

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan