RSS

Department Entomology International Dinner

Jumaat malam yang damai tetapi sejuk membeku itu, kami diajak ke majlis makan malam anjuran Department of Entomology UNL yang bertempat di Antelope Park. Majlis ini bertujuan untuk merapatkan silaturahim sambil berkenalan dengan pelajar asing di department ini. Setiap yang hadir mesti membawa makanan dan makanan itu mestilah dari negara masing-masing.


Ayam rempah, nasi hujan panas dan kek epal telah aku masak (tak pasti sama ada makanan yang aku masak ini adalah dari masakan Melayu..)..Masalahnya, kereta pula buat hal..dah winter ni kereta pula bermasalah..padahal musim ni lah, kereta amat diperlukan. Jadi, dek kerana kereta kami bermasalah, kami mengambil kata sepakat tidak mahu ke sana, tetapi makanan harus dibawa kerana aku masak dalam kadar yang banyak. Tetapi dengan bantuan Sek Yee (another student from Malaysia) kami sampai juga di sana.



Bersembang dengan advisor suamiku dan pelajar Post Doc dari Beijing, China.


Apalagi yang harus di makan selain makanan masakan ku..kerana kami berdua sahaja Islam. Di pertengahan majlis, sebuah keluarga Islam dari Iraq tiba dengan membawa 'bakhlava' (sejenis dessert dari Arab). Jadi itu sahaja makanan yang harus kami makan.. Oh ya..cheesecake kegemaranku itu juga menjadi santapan kami pada malam itu.

Kami bersama advisor suamiku, Dr Shripat Kamble dan isteri

Tiada pengisian dibuat selain menjamu selera dan menjawab sedikit soalan berkaitan serangga dan pelajar asing. Sempat aku berkenalan dengan anak keluarga Iraq tadi (kerana mak dia tidak fasih berbahasa Inggeris) dan sepasang suami isteri American.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Anonymous said...

hehe cheese cake pun ada lah ye wink! mesti autumn cheese cake tuh namanya

NURUL IZZA said...

hahah..ngak tau sih..tapi sedap jugak..ade pisang dlm kek tu...sugge oishii

Anonymous said...

za... dr shripat tu Indian ker

ABDUL HAFIZ said...

Yes, his from India.Married with caucasian lady.Now American citizen

NURUL IZZA said...

kak eja:dia dh prof..asal mmg india..tp duk sini lama doh..guest what..umur dia dh dekat 1 abad..dan prof sini sume2 nye tua bangka..tp still working..

Alhamdulillah, terima kasih kerana membaca. Syukran Jazilan